::. دکتر یداله سعیدنیا .::

  • تحصیلات

    کارشناسی فیزیک کاربردی دانشگاه صنعتی شریف

    کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی

    کارشناسی ارشد فیزیک کاربردی دانشگاه صنعتی شریف(بدون اخذ مدرک به دلیل نیمه‌کاره رها کردن پروژه)

    دکتری روانشناسی آموزش دانشگاه UMمالزی

  • عضويت ها

    مشارکت در طراحی و اجرای مدل آموزشی خود یادگیری در مدرسه رافع و گسترش آن در مدرسه میزان

    مشاور موسسه مدرسه فردا در پیاده‌سازی رویکرد خود یادگیری و فطری

    آموزش مربی‌گری مونته سوری در مدارس مالزی و برگزاری کارگاه در ایران

    آموزش روش بین‌المللی IB

    مشاور مدارس در اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک و اجرای BSC

    مشاور مدارس سلام و ریحانه و خورشید در مدل آموزشی شناختی و ساخت‌گرایی

    مشاور مجتمع مفید در پیاده‌سازی نظام آموزش فطری

    مشاور و مجری طراحی مدل آموزشی و جامع مبتنی بر رویکردهای نوین برای مدارس مفید

  • سوابق کاری

    تاسیس مرکز مشاوره رافع با مجوز سازمان ملی جوانان و ریاست مرکز

    تاسیس مجمع آموزشی رافع در همه‌ی پایه‌ها و مدیرعامل مجتمع

    مدیریت مدرسه راهنمایی مفید ،مدیریت دبیرستان رافع

    تاسیس شرکت همیاران رافع در حوزه کشاورزی ،شرکت تعاونی مسکن رافع

    موسسه پیشگامان رافع در حوزه آموزشی و موسسه پیشگامان مدرسه فردا در حوزه تحقیق و پٰژوهش و عضویت در هییت مدیره آن‌ها

    مدیر تحقیق و پژوهش در موسسه پیشگامان مدرسه فردا

    تاسیس موسسه Education Futurist

    کارشناس دفتر مطالعات شرکت صاایران

    تاسیس موسسه South-East children Educationدر مالزی برای اداره ۳ پیش دبستانی

    مشارکت در تاسیس موسسه نام آوران آموزش پیشرو در حوزه آموزش غیر رسمی و آموزش بزرگسال

    مسٔول روابط بین الملل دفتر پژوهش مجتمع مفید

    مشارکت در تاسیس خانه یادگیری ها رها

    معاون مدیرعامل در دبستان های مفید

    مشاور مدارس سلام ،مفید،ریحانه،خورشید،آدمک،جام جم و …

  • عناوين مقالات علمي

    مجموعه مقالات با عنوان مربی راهنما در مجلات سما و روزنامه اطلاعات

    کارشناسی مجلات آشنا و … در بخش مشاوره آموزش به مدت ۲ سال

    مموعه مقالات با عنوان “نقد روش‌های جاری آموزشی “در مجلع رشد راهنمایی تصیلی سال ۸۸-۸۹

    تالیف جزوه <<نگاهی نو به تربیت و نظام مطلوب مدرسه>>

    مجموعه مقالات با عنوان “نقد روش‌های جاری آموزشی “در مجلخ رشد راهنمایی تحصیلی در سال ۸۹-۹۰

    دو مقاله انگلیسی ارئه شده و چاپ شده در دو کنفرانس بین‌المللی (APERA&;AWAST)در مورد SDL:یادگیری خود راهبر

    تعدادی مقاله چاپ شده در مجله خانواده مفید سال ۸۸-۸۹

    تحقیق در <<بررسی رابطه نحوه نگارش والدین و فرزندان به مدرسه و آموزش با پیشرفت تحصیلی>>

    تحقیق درزمینهٔ یادگیری فطری

    توسعه یک ابزار اندازه گیری برای نگارش انسانگرایی به آموزش و تحقیق روایی و پایایی آن

    تالیف جزوه رویکرد فطری ،چاپ شده در مجله مدارس کارامد،منتشر شده در سایت مدرسه فردا و موسسه نام آوران آموزش پیشرو

    تحقیق درزمینهٔ چگونگی ارضاء نیاز های اساسی بر اساس نظر به مازلو و ارتباط آن یادگیری خود راهبر

    ۳مقاله انگلیسی چاپ شده در ژورنال خارجی US-China Review در مورد نظریه مازلو

    چند تحقیق در حال اجرا

    چاپ مقاله انگلیسی درباره Humanistic Learning Theoryو Intrinsic Learning

    چاپ کتاب Basic needs Satisfaction and Self-Directed Learning among young children

  • فعاليت پژوهشي

    مشاوره ،تحصیلی،روانی و خانوادگی

    رویکردهای آموزشی دوره ی پیش از دبستان و دبستان مانند رجیوامیلیا ،های اسکوپ ،مونته سوری،ندارس انسان گرا و…

    تئوری های یادگیری مدلهای آموزشی

    مدیریت دانش

    مدیریت استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک

    برنامه‌ریزی دوره‌های اموزش بای مدارس ،مراکز،سازمانهای صنعتی و خدماتی و …

    استانداردهای آموزش ISO10015

    تحلیل آموزشی سازمانی

    آموزش‌وپرورش جهانی

    دروس حوزوی و عربی تا اوایل خارج